Wycieczka na wyspę Burano

Włoska wyspa Burano znajduje się w Lagunie Weneckiej ok. 7 km od Wenecji. Znana jest z kolorowych domów i ręcznego wyrobu koronek. Wysepka jest niewielka, zamieszkuje ją ok. 4000 mieszkańców. Odwiedzając wyspę byliśmy pod wrażeniem wielokolorowych domków, ale także spokoju , który tu panuje, mimo wielu odwiedzających .  Można tu także dobrze zjeść w miejscowych restauracjach. Miejsce klimatyczne i warte zobaczenia !. Legenda mówi, że rybacy- mieszkańcy wyspy malowali swoje domy na jaskrawe kolory, aby po długim pobycie na morzu widzieć je z daleka. Podobno obecnie właściciel domu w Burano musi mieć pozwolenie od lokalnych władz na pomalowanie swojego domu i zatwierdzony kolor. W ten sposób dba się o tradycję, aby kolory domów były atrakcyjne i mało powtarzalne.

Na wyspie znajdziecie sklepiki z wyrobami z koronki, a nawet muzeum koronczarstwa.

SONY DSC

włochy wczasy 2012 laguna villagge 460

włochy  wczasy 2012 laguna villagge 452

2 myśli w temacie “Wycieczka na wyspę Burano

1. Wybieram się do Włoch , koło Wenecji, szukam campingu, porad jak dojechać na wyspę ?
    Jadę kamperem pierwszy raz w lipcu. Proszę o jakieś porady , wskazówki. Pozdrawiam gorąco

1. Witam Panie Stanisławie 🙂 Na wyspę Burano, jak i inne wyspy leżące Lagunie Weneckiej jak Murano czy Torcello oraz do Wenecji płynęliśmy z Punta Sabbioni. To ok 30 minut drogą wodną. Kupowaliśmy bilet turystyczny ACTV 24 godzinny i płynęliśmy na Burano a potem jeszcze tego samego dnia do Wenecji, gdzie również na ten sam bilet pływaliśmy swobodnie tramwajami wodnymi tzw. vaporetto, i wracaliśmy do Punta Sabbioni, gdzie na parkingu zostawiliśmy samochód. Należy pamiętać o kasowaniu takiego biletu przed wejściem na pokład. Innym razem płynęliśmy tylko na wyspy, zawsze z Punta Sabbioni. Jeśli chcecie Państwo do Wenecji płynąć kilka razy, warto kupić bilet kilkudniowy. http://www.venezia.net/vaporetto.html
      Pomiędzy Lido di Jesolo, Cavallino a Punta Sabbioni znajduje się mnóstwo campingów o różnej wielkości i standardzie. Na kilku z nich odpoczywaliśmy, wiele opisaliśmy tutaj https://campingowo.wordpress.com/category/wlochy/campingi-we-wloszech/page/2/ Bardzo dobrze wspominamy Garden Paradiso, Sant Angelo, Mediterraneo, C’a Pasquali, Enzo Stella Maris. Proszę dać znać jakiego typu campingu Pan szuka, dam więcej informacji 🙂 Pozdrawiam 🙂